Teknoloji

Dijital Reklamlarda Hangi Renkler Kullanılmalı?

Reklam kampanyalarınızda renk seçerken; kampanyanın amacı, vermek istediğiniz mesaj, rengin sektörünüzdeki konumu, tüketicideki algısı ve kullanacağınız renklerin birbiri ile uyumunu bir bütün olarak düşünmeli; reklam kreatiflerinizi de bu yönde hazırlamalısınız.

6 Ekim 2022- Pazarlama faaliyetlerinde önemli rol oynayan renkler; müşterinin nasıl bir aksiyon alması gerektiğini belirliyor. Kullanılan renkler önemli çünkü güvenilirlik, dayanıklılık, ucuz, uygun fiyatlı, herkese yönelik gibi birçok anlam çıkarabileceğimiz renkler markaların tüketiciye ulaşmasında büyük rol oynuyor. Peki Dijital Reklamlarda Hangi Renkler Kullanılmalı?

Hatta sadece renk tonundan markasını hatırlayabileceğimiz birçok işletme var. Örneğin kendine özgü kırmızısı ile Coca Cola, mavi tonu ile Facebook bunlardan birkaçı sadece.

Pazarlamada renkler öne çıkarken; sektörlere göre de bazı renkler daha çok ön plana çıkıyor ve tüketicide etki uyandırmaya başlıyor. Örneğin turizm sektöründe yoğun olarak kullanılan renklere baktığımızda akıllara mavi, sarı, kırmızı ve turuncu gelir. Geleneksel anlamları deniz, kum ve güneştir. Peki normalden çok daha fazla anlama sahip bu renklere kullanıcılar nasıl tepki veriyor?

IQUEEM Kurucusu Berkun Meral kullanıcıların renklere nasıl tepki verdiğini ve özellikle turizm sektöründe çok kullanılan, öne çıkan renkleri şöyle açıklıyor:

Dijital Reklamlarda Hangi Renkler Kullanılmalı?

Mavi

Mavinin deniz olarak yansıtılmasının sebebi aslında suyu temsil ediyor olması. Ancak çoğu marka huzur ve güveni simgeleyen bir renk olduğu için de logolarında mavi kullanmayı tercih ediyor. Intel, Facebook, Twitter, Samsung gibi markalar logolarında mavi renk tonlarını kullananlardan.

Turistik tesislerin reklam görselleri ve filmleri genellikle mavi tonlarında olur. Sebebi çok basit, deniz ve havuz çağrışımı yapmak. Fakat sadece mavi tonunda reklam görselleri hazırlamak doğru bir pazarlama çalışması olmayacaktır. Mavi her ne kadar deniz, havuz ve güvenilirliği temsil ediyor olsa bile tek başına ilgi çekici değildir ve yanında mutlaka yan renkler bulundurulması gerekir. Çünkü akılda kalıcılığı yüksek olan bu rengin pozitif yönleri çoğunlukta olsa da kullanım şeklinize göre negatif bir izlenim de yaratabilirsiniz. Örneğin mavi renk aynı zamanda soğukluğu da ifade eder. Hiçbir otel reklamlarında soğuk bir tesis imajı yaratmak istemez. Dolayısı ile mavi rengi kullanırken pozitif yan renklere de yer verilmelidir.

Kırmızı

Markalarda yoğun kullanılan bir renk de kırmızıdır. Güçlü, agresif, harekete geçirici ve aciliyet duygusunun ön planda olduğu bir renktir. Sektörel olarak bakıldığında genellikle turizm sektöründe erken rezervasyon dönemlerinde yoğun olarak kullanılır. Ets Tur, Jolly Tur, Anex Tour, TUI gibi bir çok turizm acentesinin de logolarında bu renk bulunur.

Kırmızı her ne kadar aciliyet duygusu ve harekete geçirici bir izlenime sahip olsa da yoğun kullanımda iletmesi gereken mesaj yerine yorgunluk ve gerginlik gibi negatif etki yaratabilir. Bu yüzden turizm reklamcılığında çoğu zaman beyaz ve mavi ile kombine edilen bir renktir. Doğru kombinasyonlarda kullanıldığında reklamların dönüşüm oranlarını ciddi oranda artırabilir.

Sarı

Sarı neşeyi, pozitif enerjiyi ve satın alma duygusunu harekete geçirmek için kullanılan bir renktir. Yansıttığı bir diğer duygu da “geçici” duygusudur. Turizm sektöründe genellikle bitmesine 3–4 gün kalmış olan erken rezervasyon kampanyalarında renkler kırmızıdan sarıya döner. Çünkü sarı rengi gören kişiler o kampanyanın kısa süre içerisinde biteceği hissine kapılacaktır.

Yoğun olarak kullanıldığı diğer anlamı da güneştir. Turuncu veya sarı olarak kullanılır ve özellikle logolarda güneşi temsil eder. Yaz tatilinin de simgesi olmuş bir renktir. Tatil arayışında olan birinin sarı renk tonlarındaki reklamlara algısı açık olacaktır. Ayrıca sarı renk müşterilerin markaya odaklanma oranını da artırır.

Turuncu

Sarının bir tonu olan turuncu da neşe, canlılık ve satın alma duygusunu tetikleyen bir renktir. Ayrıca sarı gibi güneşi de temsil eder.

Pazarlama kitaplarında “herkes için” duygusunu da yansıttığı söylenir. Bana göre turuncu aynı zamanda indirimi de ifade eder. Bunun sebebi belki de birçok e-ticaret markasının logo ve kurumsal yapılarını turuncu üzerine konumluyor olması olabilir. Deneyimlerim de turuncu renginin indirimleri ifade eden kampanyalarda da çok iyi çalıştığını göstermektedir.

Turizm sektöründe reklamlarda yoğun olarak kullanılır. Sarı ile birlikte kullanıldığında koyu sarı tonu kumu, turuncu ise güneşi temsil eder. İndirimi ifade edeceğiniz bir reklam kampanyası yürütecekseniz görsellerinizde turuncu rengi kullanmanızı tavsiye ederim. Özellikle indirim oranının turuncu zemine yazıldığı formattaki reklamlar kullanıcı algısını pozitif olarak etkilemektedir.

Renkleri kullanırken önemli olan noktalardan biri de birbirleri ile doğru kombine edilmeleri. Örneğin, turuncu renk kullandığınız bir görselde aynı anda da sarı rengi aslında kullanmamalısınız. Sarı geçici süreyi, turuncu da indirimi ifade ediyor ise neden geçici süreli indirim gibi bir algı yaratamıyoruz diyebilirsiniz. Ne yazık ki beynimiz renkleri tekil olarak pozitif algılasa da bazılarını yan yana koyduğunuzda negatif anlam çıkarabiliyor.

Tabii ki bu renkleri görsellerinizde nasıl konumladığınız da önemli. Örneğin yukarıdaki görselde turuncu ve sarı kombinasyonları birlikte kullanılmış fakat renk geçişleri gözü yormayan ve beynin her iki mesajı da alabileceği şekilde konumlandırılmış. Profesyonel bir kreatif yaratarak tüm renkleri birbirleri ile kombine edebilirsiniz. Öncelikli amaç bu renklerin her birinin mesajı doğru iletmesini sağlayabilmek olmalı.

Bu noktada sektörünüz ne olursa olsun reklam kampanyalarınızda renk seçerken; kampanyanın amacı, vermek istediğiniz mesaj, rengin sektörünüzdeki konumu, tüketicideki algısı ve kullanacağınız renklerin birbiri ile uyumunu bir bütün olarak düşünmeli; reklam kreatiflerinizi de bu yönde hazırlamalısınız.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu