Teknoloji

E-Fatura Sistemi Nedir, Nasıl Kullanılır, Neden Gereklidir?

E-fatura Neden Gereklidir, Avantajları Nelerdir?

E-fatura sistemi nedir, nasıl kullanılır? Başlığı altında, firmalar için avantaj sunduğu kadar çevrenin korunması ve zaman tasarrufu sağlanması gibi farklı avantajlar da sunan E-fatura sistemi hakkında ihtiyaç duyulan bilgilere yer verdik.

E-Fatura Sistemi Nedir?

Maliye Bakanlığı sunucularından alıcı ve satıcıya ulaştırılan, kâğıda basılmayan ve elektronik ortama hazırlanan faturaların hazırlanmasına imkân veren fatura sistemleridir diyerek, e-fatura sistemi nedir? Sorusunu cevaplandırabiliriz.

Elektronik olması ve kâğıt faturalara göre farklılık göstermesi nedeniyle, elektronik fatura sistemlerine göre iptal, iade ve itiraz süreleri de farklılık göstermektedir.

Alıcı ve satıcının e-fatura kullanıcısı olması durumunda düzenlenir. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet teknolojileri sayesinde, elektronik fatura kullanıcısı olan alıcı ve satıcıya iletilmektedir.

e-arşiv ile karıştırılsa da e-arşiv vergi mükellefi olan ve olmayan kişilere e-posta yoluyla fatura gönderilmesini kapsar. E-fatura da ise iki tarafında vergi mükellefi ve elektronik fatura sisteminin kullanıcı olmaları gerekmektedir.

Sıklıkla karıştırılan e-arşiv uygulamasında mikro ihracat gerçekleştirilen tüzel kişiliklerde bu yöntemle fatura kesebilmektedir.

e-fatura sisteminde dövizli işlemlerinde matbu faturadaki gibi gerçekleştirilebilmektedir. Gerek e-arşiv ve gerekse e-fatura üzerinden işletmelerin herkese elektronik ortamda fatura düzenleyebilmeleri söz konusudur.

e-fatura Sistemi Nasıl Kullanılır?

Bu sistemi kullanacak kişilerin tüzel kişiliği olmalıdır. Tüzel kişilik yani vergi mükellefi olmayanlar e-fatura sistemi kullanamazlar.

Sistemi kullanabilmek için şartları sağlayan tüzel kişiliklerin e-fatura sistemine kayıt olmaları gerekmektedir. Bunun için farklı firmalardan hizmet alınabileceği gibi, tüzel kişiliklerin doğrudan başvuru yapabilmeleri de mümkündür.

Sisteme kayıt yaptırdıktan sonra faturalarınızı sistem üzerinden elektronik ortamda düzenleyerek gönderebilirsiniz. Herhangi bir zorunluluk bulunmamakla birlikte e-fatura sistemi kullanmanın çevreye ve işletmenize yönelik avantajları bulunmaktadır.

Faturalarınızı efatura.gov.tr üzerinden düzenleyerek elle düzenlemeniz mümkündür. Bunun için herhangi bir donanım veya yazılım maliyeti gerekmediğini de bilmek gerekir. Normal kâğıt fatura şablonunuzu sisteme uyarlayarak kullanmanız da mümkündür. Böylelikle kurumsal kimliğinizi e-fatura üzerinde de kullanabilirsiniz.

e-fatura Neden Gereklidir, Avantajları Nelerdir?

Öncelikle sistemi kullanmanın herhangi bir zorunluluğu olmadığını yeniden belirtelim. Ancak sistemin kullanılmasının sağlamış olduğu avantajlar ve konfor nedeniyle tercih edilmesinin birçok faydası bulunuyor. E-fatura sistemi neden gereklidir, avantajları nelerdir? Sorusuna kısa şu şekilde cevap verebiliriz;

  • Kurumsal kimliğinizi dijital ortama taşımanız muhataplarınızın gözünde daha profesyonel bir izlenim kazanmanızı sağlar.
  • Fatura maliyetleri düşer.
  • Fatura için kâğıt harcaması minimuma indiği için, çevrenin ve ağaçların korunmasına önemli bir katkı sağlarsınız.
  • Faturalarınızı tek tıkla kısa sürede düzenleyebilir ve müşterilerinize dijital ortamda anlık olarak gönderebilirsiniz.
  • Hızlı fatura gönderimi sayesinde tahsilatlarınızı da hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.
  • Muhasebe bölümünüzün iş yükü azalır.
  • Fiziksel belge gönderme zorunluluğunuz yoktur.
  • Size ve muhasebecinize vakit kazandırır.
  • Yapılacak yanlışlıkların önüne daha kolay geçilebilir.
  • Beyanname hazırlarken faturaların hızlı alıp gönderilmesi nedeniyle süreç daha hızlı ve kolay yürür.
  • Faturalarınıza internetin olduğu her yerden ulaşma kolaylığını yaşarsınız.
  • Faturalarınızın kaybolması gibi sorunlarla karşılaşmazsınız.
  • Muhasebe işlemleriniz daha düzenli hale gelir.

Selçuk Softa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu